8 powodów, dla których warto podjąć pracę w młodym wieku.

Większości z nas praca kojarzy się z dojrzałością. Myślę, że to dobre porównanie.
Inni mają odmienne pojęcie, a pracę zostawiają dla ludzi dorosłych, bądź doroślejszych od nich.
To wielki błąd, a małe korzyści.

Praca w młodym wieku daje bardzo wiele. Od korzyści zarobkowych po te intelektualne. Pracując dajemy sobie szanse na bliższe poznanie świata, ludzi, ale przede wszystkim siebie.
 
Jeśli jesteś tutaj i czytasz to co pisze, to napiszę więcej. Bo co tak naprawdę daje Ci praca w młodym wieku?

SZACUNEK DO PIENIĘDZY
Kasę wydawać jest fajnie. Super mieć nowy rower, nowe kosmetyki, nowe ubrania.Wydawać jest dobrze tyle, że nie swoje pieniądze, bo gdy już są Twoje, to nie jest tak kolorowo.
Sama wychodziłam z założenia, że super jest iść do sklepu i kupić dużo nowych rzeczy. Kiedy zaczęłam pracować zrozumiałam, że moje 200 zł przeznaczone na wiele głupot, nie jest warte tyle, co 200 zł przeznaczone na jedną, pożyteczną rzecz. Na początku było mi szkoda, w końcu to są MOJE pieniądze, a to jest TYLKO jedna rzecz. Później zaczęłam rozumieć, że to jest AŻ jedna rzecz i zauważyłam, że szanuję ją bardziej niż wszystkie dookoła. Bo przecież w tej rzeczy są moje pieniądze. Jak mogłabym wyzbyć się do nich szacunku, przez co szacunku do własnej pracy?


DOBRE GOSPODAROWANIE CZASEM

Robiąc mało nie masz na nic czasu. Robiąc wiele, czas masz zawsze. - I to jest prawda.
Siedząc w domu cały dzień tak naprawdę nie chce nam się nic. Kanapa jest w sumie wygodna, więc po co z niej wstawać?
Trudno jest dobrze gospodarować, gdy się nie ma czym. Bo skoro masz na coś czas cały dzień, to masz co jeszcze planować?
 W konsekwencji zostajesz z niczym bo przecież z niczym się nie wyrabiasz!
Jeśli Twój dzień jest na pełnych obrotach, a Ty sam nie wiesz w co masz najpierw "ręce wsadzić" to jest to dla Ciebie o wiele korzystniejsza perspektywa. Mając do wykonania 10 zadań, dzień planujesz
tak, aby czasu starczyło Ci na wszystko.

UMIEJĘTNOŚĆ GOSPODAROWANIA PIENIĄDZMI
Masz do wykorzystania codzienne kieszonkowe od rodziców - tutaj nie zastanawiasz się na co je wydasz, w końcu i tak jutro dostaniesz następne.
Masz do wykorzystania 'aż' 100 zł. Na co je przeznaczysz?

SPRAWDZASZ SIEBIE


Masz szansę zorientować się co jest Twoją mocną stroną. Są małe szanse, że zbierając truskawki w wieku siedemnastu lat, postanowisz kupić ranczo i stworzyć plantacje wspomnianych owoców. O tym przekonywać nie zamierzam. Faktem jest jednak to, że masz szansę zobaczyć, czy np. praca fizyczna to praca dla Ciebie? A może założysz biały fartuszek i będziesz w nim śmigać całe życie?
Swoich mocnych i słabszych stron nie sprawdzisz po studiach, z dwójką dzieci w wózku. Twój czas jest teraz, nie zmarnuj go. (Tak między nami - truskawki polecam)

NABYWASZ UMIEJĘTNOŚĆ PRACY W GRUPIE
Trudno jest pracować i unikać ludzi. Praca to przeważnie ciągły kontakt z nimi.
Pracując jako konsultant telefoniczny nieustannie klepiesz te same regułki, ale za każdym razem do innej osoby.
Pracując (pozwolę sobie określić blogowanie pracą) jako blogger piszesz dla ludzi. Nie masz z nimi bezpośredniego kontaktu, ale wiesz, że ktoś za chwilę przeczyta to co napisałeś, więc starasz się pisać dobrze.
Pracując z dziećmi musisz opracować wiele różnych technik żeby nie zwariować (ja już wysiadam) i ciągle uczysz się przebywania w towarzystwie małego potwora. Dla mnie codziennie jest to wyzwaniem.
Pracując po prostu jesteś wśród ludzi, nic nigdy nie dotyczy tylko Ciebie.


MASZ WŁASNE PIENIĄDZE


Być może nie liczą Ci się lata pracy, składek nie odprowadzasz, ubezpieczony jako osoba pracująca nie jesteś, nie masz też co najmniej 2500 tys. na rękę. Być może zarabiasz marne 700 zł, ale jest to Twoja wypłata, Twoje pieniądze i Twoja satysfakcja, bo czy jest coś lepszego niż..

SATYSFAKCJA
Chyba nie ma nic lepszego niż samozadowolenie z siebie.
Fajnie jest spojrzeć w lustro i zobaczyć kogoś kto pracuje na swoje ja. Super być kimś kto może powiedzieć, że ma coś własnego, coś co nabył 'za swoje'. Tak jak pisałam wyżej trudno jest przepieprzyć swoje pieniądze, ale większą satysfakcję masz z tego, co dzięki nim nabyłeś.


ROZWÓJ 

Słysząc hasło "praca", od razu myślimy "pieniądze".
Zastanów się przez chwilę, czy praca to tylko pieniądz? Jasne, że dzięki niej pieniędzy by nie było. Zacznij ją jednak traktować jak coś, dzięki czemu się rozwijasz, bo praca Cię rozwija.
Pracując, możesz dużo osiągnąć - także w dziedzinie rozwoju osobistego. Zajmowanie się czymś, to nabywanie umiejętności praktycznych, a to one w dzisiejszych czasach są najważniejsze.
Dzięki pracy umiesz więcej , a dlaczego warto umieć więcej przekonasz się tutaj.



Jak widzimy pod pojęciem pracy kryje się wiele różnych podkategorii. Praca może być satysfakcją, rozwojem, pieniędzmi, sprawdzianem, umiejętnością, nauką, szacunkiem. Warto jest podejmować wiele różnych działań już w młodym wieku - to wtedy mamy ten czas, którego w przyszłości może nam brakować. Młodość to nie tylko zabawa, ale też okres, w którym można osiągnąć więcej niż nam się wydaje.


Pozdrawiam i zostawiam Was z myślą na dzisiejszy wieczór!


 „Dziś zrób coś, czego innym się nie chce, a jutro będziesz miał to, czego inni pragną"

5 komentarzy:

  1. Ja też uważam, że jeśli ma się tylko taką możliwość, warto podjąć pracę nawet w młodym wieku. Dobrym pomysłem jest wakacyjna praca czy taka dorywcza np. tylko na weekedy. Zarobienie przysłowiowych kilku groszy zawsze daje satysfakcję i daje poczucie większej dojrzałości :).
    http://bezosobowi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie tak. Młody wiek to wiele możliwości, z których każdy powinien skorzystać.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odkąd pamiętam, pracowałam w wakacje, to nie tylko była wspaniała przygoda (np w Karczmie Śpiewających kelnerów), ale też faktyczne nabywanie szacunku do samego siebie (praca w okropnych warunkach w hotelu), dzisiaj wiem, że wiele wytrzymam i mnie to napędza. Aktualnie również pracuję, nie narzekam, pierwsza praca, gdzie tyle się nauczyłam, ale ta już wiąże się z jakąś tam ścieżką kariery.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobrze, że o tym napisałaś. Mam nadzieję, że wiele młodych ludzi przeczyta Twój artykuł i wyciągnie z tego wnioski. Ja zaczęłam pracować jak miałam 16 lat, oczywiście dorywczo, ale chwytałam się czego mogłam. Powodów było kilka, chciałam zarobić kilka groszy, zdobyć doświadczenie i podłapać kontakty. Opłaciło się. :)

    OdpowiedzUsuń

LOREM IPSUM DOLOR

Copyright © 2014 Ilunga Blog , Blogger